Reportáž z výjezdu na zápas Aue - Aachen

17.07.2011 21:34

První zápas sezóny je tady a my se brzy ráno scházíme na tradičním místě ve třech lidech. Naše první cesta vede do malého pohraničního krušnohorského městečka Potůčky, kde máme v útulném apartmánu zajištěné ubytování. Po příjezdu nám příjemná paní majitelka předala klíče, provedla nás apartmánem a popřála nám příjemný pobyt. My se však hned vydali na pěší, asi 20 minutovou cestu na nádraží do německého města Johanngeorgenstadt. Vlak na nás již čekal, tak jsme nasedli a vyrazili směr Aue. Po cestě se přidávali další a další fanoušci Wismutu a panovala velmi dobrá nálada. V Aue jsme přestoupili na vlak směr Chemnitz, který nás odvezl až před stadion. Do zápasu stále zbývala hodina a půl, a tak jsme se šli občerstvit do místní restaurace. Po občerstvení vyrážíme směr Erzgebirgsstadion, kde nakupujeme suvenýry a vstupenky do sektoru A/B stehplatz za 10e. Na stadionu kupujeme pivka a sledujeme, jak se postupně zaplňuje. Hodina H se přiblížila a hráči za zvuků hymny nastupují na hrací plochu. Hned na úvod utkání si Ultras Aue připravili pěknou choreografii k 15. letům Fanprojektu Aue (viz foto níže). FCE v prvním poločase jasně dominuje, soupeře téměr nepouští na svou polovinu, ale stav zůstává stále 0:0. Ve druhé půli je to úplně opačně. Aue se stěží dostává na polovinu soupeře a Aachen má více ze hry. Naštěstí se však povede jedna vynikají sólová akce a Aue se dostává do vedení 1:0 gólem Fabiana Müllera. Vedení se mu daří udržet až do konce zápasu, což sleduje 9500 diváků. Velmi se na tom však podílel skvělý výkon brankáře Martina Männela. Následuje tradiční děkovačka a vítězné kolečko. My po zápase míříme dolů na náměstí, kde se zrovna tento víkend koná městský festival.Kupujeme pivko a procházíme stánky. Festival navštívily davy lidí a po fotbale se k nim přidává velká řada fanoušků domácího klubu. Při procházení městem nás zastavují spousty lidí různých věkových kategorií a ptají se na výsledek. K našemu velkému údivu převažují dámy od 60 let výš. Také se nám podaří narazit na jednom z kopců na pouť, na které nechybí ani velké ruské kolo (33m vysoké). Neváháme tedy a necháme se vyvézt nahoru, kde pořizujeme krásné snímky města a okolí z výšky. Poté dáváme opět pivo a míříme na vlak směr Johanngeorgenstadt. Hned na české straně hranice navštěvujeme první restaurační zařízení a dáváme pivečko za české. K našemu údivu nás v sedm vyhánějí, že už zavírají. Vyrážíme tedy do místní hasičárny na Gambrinus. Kolem deváté přicházíme na apartmán a začíná grilování. Ugrilujeme nějaké ty klobásky a pochutnáváme si na dovezeném pivečku při poslechu hudby. Kolem půlnoci jdeme spát.

Druhý den ráno vstáváme kolem deváté, osprchujeme se, uvaříme si k snídani párky a na internetu zjištujeme, že v Aue na městském festivalu bude od 12 do 13 h autogramiáda 4 hráčů. Sedáme tedy do auta a vyrážíme opět do Aue. Po příjezdu do města vyrážíme na náměstí, kam po chvilce přichází obránce Thomas Paulus, záložníci Robert Strauß a Jan Hochscheidt a útočník Patrick Sonntag. Podepíší se nám, vyfotíme se s nimi a vyrážíme opět zpátky do Potůčků. K obědu si ugrilujeme několik kuřecích steaků, posedíme a v 16 h předáme klíče a vyrážíme vstříc svým domovům.

Článek a statistiky ze zápasu najdete zde - FC Erzgebirge Aue - Alemannia Aachen 1:0 (0:0).

Další fotky z našeho výjezdu najdete ve fotogalerii.